Takaisin uutisiin

Nokian Renkaat julkaisee uuden juontokonerengasmalliston

Nokian Logger King LS-2 on äärimmäinen työjuhta kokorunkomenetelmän metsätöihin. Täysin uusi muotoilu mahdollistaa nerokkaat ominaisuudet kestävässä muodossa. Nokian Logger King on tarkoitettu juontokoneisiin ja tarjolla on viisi eri kokoa: 23.1-26, 28L-26, 24.5-32, 30.5L-32 ja 35.5L-32. Kahdesta suurimmasta koosta on saatavana myös extreme-versiot kaikkein vaativimpiin metsätöihin.

Nokian Logger King LS-2

- Halusimme uudistaa ja päivittää aiemman kokorunkomenetelmälle tarkoitetun tuoteperheemme. Meillä on vahvaa osaamista metsäkonerenkaista ja halusimme luoda parhaan mahdollisen tuotteen markkinoille. Logger Kingiä on testattu jo parin vuoden ajan maailman vaativimmissa olosuhteissa aina Uudesta-Seelannista Yhdysvaltoihin asti. Tässä tuotteessa halusimme painottaa kestävyyttä ja pitkää käyttöikää tinkimättä vetokyvystä. Näitä koneita käytetään usein pitkien etäisyyksien päässä, joten renkaiden pitää toimia ongelmitta, sanoo Teemu Vainionpää, Nokian Raskaiden Renkaiden metsäkonerenkaiden tuotepäällikkö.

Jykevä mutta älykäs

Uudesta tuotteesta on saatavana kaksi versiota: Nokian Logger King LS-2 ja Nokian Logger King LS-2 Extreme. Vakiomalli sopii useimpiin käyttöympäristöihin ja pieniin sekä keskikokoisiin juontokoneisiin. Molemmissa versioissa on uusi kumiseos, jota on kehitetty useiden vuosien ajan maailman vaativimmissa olosuhteissa. Logger King LS-2 Extreme sisältää vahvemman runkorakenteen sekä enemmän teräspistosuojakerroksia, jotka varmistavat hyvän kantavuuden ja äärimmäisen pistosuojauksen. Extreme-versio on tarkoitettu vaativimpiin oloihin sekä tehokkaimpiin ja raskaimpiin koneisiin. Malliston suurin koko 35.5L-32 on saatavana vain extreme-versiona.

Caleb Haney, Meridian, Mississippi, USA: 
”Kun sade yltyy, meidän pitää lopettaa työt. Kastuessaan maaperä muuttuu sellaiseksi, etteivät kuorma-autot enää pääse hakemaan puutavaraa. Eivätkä nämä liukkaat rinteet ole helppoja meillekään”, sanoo Caleb Haney. Caleb vetää juuri päivän viimeistä kuorma-autoa (Mack E7-460) pois työmaalta kaatosateen vuoksi. ”Minun ei tarvitsisi lopettaa vielä, koska renkaani toimivat hyvin. Ongelma on se, että kaikilla ei ole näitä samoja renkaita”, Caleb virnistää.

Nokian Logger King LS-2:n ominaisuudet

Pintakuvio on avoin ja aggressiivinen ja lapiomaiset rivat puhdistuvat ja vetävät parhaalla mahdollisella tavalla. Suuri urasyvyys yhdistettynä olkarivan leveään ja terävään muotoiluun antaa erinomaisen sivuttaispidon sekä suojaa rengasta hyvin ketjuja käytettäessä. Pintakuvion urien pohjassa on erityiset suojukset suojaamassa uranpohjaa ketjukäytössä. Vetokykyä ja tasapainoa on parannettu muotoilemalla pintakuviosta suorempi, mikä leventää kosketuspinta-alaa.

Uudessa renkaassa on myös suoremmat sivut. Yhdessä suorien sivujen kanssa leveät rivanpäät muodostaa renkaan olkapäälle vahvan alueen ns. ”push bar”:n, joka suojaa renkaan kylkeä iskuilta.

Nokian Logger King LS-2:ssa on erittäin vahva tekstiilirunko sekä leveät teräsvahvikkeet pintakuvion alla. Extreme-versiossa on vieläkin vahvempi runkorakenne, joka parantaa kantavuutta, sekä enemmän teräskerroksia pintakuvion alla varmistamassa äärimmäinen pistosuojaus.

Logger King käyttää koeteltua ja testattua single wire bead -rakennetta. Ainutlaatuinen kuusikulmainen jalka-alueen kaapeli jakaa kuorman tasaisesti vanteelle ja estää renkaan pyörähtämisen vanteella. Yksikaapelinen rakenne tekee myös renkaan vanneasennuksesta helpompaa kuin perinteisissä malleissa ja estää rengasta vahingoittumasta asennuksen aikana. Lisäksi Logger Kingin jalka-alueella on erityistä, erittäin jäykkää ja tukevaa kumiseosta. Vanteen suojaus oli erityinen painopistealue Logger Kingin suunnittelussa. Ainutlaatuinen muotoilu renkaan jalka-alueella estää puun tunkeutumista vanteen ja renkaan väliin.

Ääriolosuhteiden mestari

Nokian Raskaat Renkaat on metsäkonerenkaiden markkinajohtaja maailmassa. Yhtiö on suunnitellut erikoisrenkaita Pohjoismaissa kehitetyn, niin sanotun tavaralajimenetelmän metsäkoneisiin 1960-luvulta lähtien. Valikoimassa on metsäkonerenkaita sekä Cut To Length (CTL) eli tavaralajikorjuumenetelmän koneisiin että Full Tree (FT) eli kokorunkomenetelmän koneisiin kuten skiddereihin. Valikoima kattaa myös erikoisrenkaat traktoreihin, jotka työskentelevät osin tai pääasiassa metsätöissä. Tuotteet tunnetaan erittäin korkeasta laadusta, joka tuo käyttäjälleen paljon käyttötunteja ja luotettavaa toimivuutta metsänkorjuun vaihtelevissa käyttöolosuhteissa.

Nokian Raskaat Renkaat Oy on osa Nokian Renkaat Oyj -konsernia. Nokian Raskaiden Renkaiden tuotevalikoimaan kuuluvat metsäkonerenkaat, maatalouskoneiden erikoisrenkaat ja erilaiset työkoneiden renkaat mm. satamiin ja terminaaleihin, maanalaisiin kaivoksiin, maansiirtoon sekä tienhoidon tarpeisiin. Nokian Renkaat on maailman pohjoisin rengasvalmistaja. Yhtiö edistää ja helpottaa turvallista ajamista vaativissa olosuhteissa. Se toimittaa innovatiivisia renkaita autoihin, kuorma-autoihin ja raskaisiin koneisiin etupäässä alueilla, joiden olosuhteet kuten lumi, metsä sekä vuodenaikojen vaihtelut vaativat renkaan suorituskyvyltä erityisen paljon.

Nokian Logger King LS-2

Katso video ja lue lisää Logger Kingistä
www.nokiantyres.com/loggerking

Valokuvia:
www.nokiantyres.com/loggerkingphotos

Lisätietoa aiheesta:

Nokian metsäkonerenkaat
https://youtu.be/bnmd13flShE?list=PLAB92535BB5D22707

Nokian Raskaat Renkaat
https://youtu.be/l3Ifx-TfVcM?list=PLAB92535BB5D22707

Nokian Raskaat Renkaat Oy 
Markkinointipäällikkö Jarkko Puikkonen, puh. 010 401 7201
jarkko.puikkonen@nokiantyres.com

Tuotepäällikkö Teemu Vainionpää, puh. 010 401 7175
teemu.vainionpaa@nokiantyres.com

www.nokiantyres.com/heavy

Facebook: www.facebook.com/nokianheavytyres 
Twitter: https://twitter.com/nokianheavy 
YouTube: https://www.youtube.com/user/NokianTyresCom 
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/nokian-tyres-plc